Förkylningar och lek i snön.

Hej på er. 
Efter 5 dagar hemma så är nu Thea på dagis. Hon är endast lite smått förkyld så det går ju åt rätt håll (äntligen).
Men tyvärr har hon nu smittat mig så jag har i 3 timmar legat under täcket och varit så trött och täppt i näsan. Hoppas på en snabb förkylning! 

I lördags eftermiddag bestämde vi oss för att trotsa Theas förkylning och gå ut i snön. Hon blev ju sjuk precis när den mesta snön kom så hon hann aldrig leka. Men i lördags så var det en glad Thea som gjorde snöänglar, eller SnöThea som hon säger. 

Idag är jag ledig under största delen av dagen då vi inte behövde komma till skolan om vi inte ville. Nu när det är sista veckan så finns det inte så mycket att göra. Ska föresten bli väldigt spännande att få veta denna termins betyg. Samt veta i veckan om jag äntligen kommer få gå "Vård och omsorg" som jag nu velat GANSKA länge. Men tydligen så är det väldigt många som söker så chansen är ganska liten! *Ledsen min*

Nu ska jag dricka upp mitt Te och sedan hoppas på att förkylningen låter mig orka igenom den enda lektionen som jag har idag! 

Carpe Diem!


 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MammaTillThea

Mitt liv som mamma och sambo.

RSS 2.0