Ledighet

Hej på er. 
Det här med höstlov är ganska fantastiskt tycker inte ni det?
Den ända dagen som jag har varit i skolan denna vecka är måndags. Dem andra dagarna har jag varit ledig. 
Och det roliga med att vara ledig är att man helt plötsligt hittar på en massa saker med hemmet som måste göras. 
Så tisdags var faktiskt en vilodag för mig. Men igår tvättade jag upp alla kläder som jag kunde hitta. Och jag tvättade rent Theas lakan i sängen. Men jag gick även ut på ett litet ärende, som gjorde mig lite oroad. Ni vet ju själva hur kul det är att komma till tandläkaren. Och att då tandläkaren föreslår att vi ska ta några bilder på tänderna gjorde inte saken bättre. När han väl hade tagit klart alla bilder tittade ha bekymrat på sin dator. 
Ett liiiitet hål som jag hade för 2 år sedan hade nu utvecklats till ett JÄTTE hål. Att han då också säger att han är orolig om det gått så pass långt ner att jag KANSKE måste göra en rotfyllning gjorde verkligen inte saken bättre. 
PLUS att han trodde att jag KANSKE hade 2 till hål!!!!..dock ganska små. 
Så om 2-3 veckor ska jag komma tillbaka så ska tandläkaren titta om det räcker med en lagningen eller om det måste rotfyllas. Och även om dem 2 SMÅ hålen måste lagas dem med. 

Nu lyckades jag göra mig själv deprimerad över att tänka på alla borrar och lagningssaker hos tandläkaren. 
Jag tar mig lite kaffe istället och säger till mig själv om och om igen..."Allt kommer att gå bra. Det gör inte ont att borra och det gör inte ont att rotfylla."


Varför ljuger jag för mig själv? DET KOMMER GÖRA ONT! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MammaTillThea

Mitt liv som mamma och sambo.

RSS 2.0