Sövas utan mamma och pappa = Jobbigt!!!!

Hatar detta. Igår somnade ju Thea själv i sängen både på dagen och kvällen.
Så vi ska nu vänja av henne att somna i famnen. Men det plågar verkligen att höra henne vara ledsen i sitt rum. Men tyvärr måste hon avvänjas eftersom hon snart börjar dagis.
Många kanske tycker att man är en dålig förälder som gör detta men man måste. Man måste låta dom skrika i sitt rum annars kommer dom aldrig att vänjas av. Tyvärr är det något som måste ske. Jag skulle hellre se att hon somnade i min famn för hon är så mysig och underbar. Men tyvärr går det inte. Man måste bara bita ihop. Efter några gånger har dom vant sig och somnar av sig själv.
Så jag får bara bita ihop en stund till..hon har börjat tystna där inne så nu är det nära. Och hon har endast legat där i knappt 20 min.
Hoppas hoppas..
Jaha..nu börjar hon prata..lilla tokunge! Men det gjorde hon igår med innan hon somnade så hon kanske är påväg att somna i alla fall.
När hon sover ska vi äta..faktiskt det första idag...fy på oss. Klockan är 21.45.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MammaTillThea

Mitt liv som mamma och sambo.

RSS 2.0