Tisdagskväll.

Då var kvällen här. Dagen gick ganska fort. I skolan fick vi reda på hur vi ska göra våra nationella prov. Vi ska tydligen sitta där i 5 timmar och göra en uppsats. Men det tar ju inte alltid 5 timmar, det är den tiden man har på sig. Och om två veckor ska vi hålla våra muntliga nationella prov. Vi ska läsa upp en annan uppsats inför klassen. Och så ska en litteraturanalys vara inlämnad om 2 veckor med...gaaah nu blev jag stressad. Alltid jobbigt dom sista veckorna när man går i skolan. Kan ju säga såhär. Jag kommer nog att få magsår efter dessa 5 veckor som är kvar av skolan, allt är så stressigt nu. Jag har ikväll läst 87 sidor i en av böckerna som är till litteraturanalysen.
Kan ju säga att jag är på sidan 140 av 330 och ska läsa ännu en bok på ungefär 300 sidor på två veckor. Jag läser ALDRIG annars. Jag tycker det är så jobbigt och jag måste anstränga ögonen så mycket. Men men, jag biter ihop och gör det jag ska.
Thea sover föresten. Vi la in henne vid 18.25 ungefär och hon somnade nästan direkt.
Och imorgon börjar vi inte förens vid 11.25 så vi ska snart kolla på nya Irene Huss-filmen. Vi följer ju dom filmerna så att såfort dom kommer ut så tittar vi på dom :)
Kan också rekomendera boken jag just nu läser. Den heter "Kriget är slut" och det är Morgan Alling som skrivit den. Det är en självbiografi. Den är faktiskt väldigt bra. Man fastnar lätt i den.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MammaTillThea

Mitt liv som mamma och sambo.

RSS 2.0