Framsteg

Godmorgon. Då var fredagen här och vi ska ner till stan senare. Mina nya linser skulle komma slutet av veckan så jag får väl se om dom ringer senare.
Nu kanske ni undrar vad jag menar med rubriken? Jo, det ska jag berätta.
Dessa bilder brukar Thea titta på. Nu var det länge sen hon började med detta men jag har faktiskt glömt att berätta.
Bilen= Bilen
Lamm= Bää
Hund= VovVov
Båt= Tut tut
Detta kan hon..mammas lilla älskling..naturligtvis kan hon mer än detta men just att hon verkligen vet vad det är.
Och nu på morgonen frågade hon mig vad gröten låg i.
Hon pekade på skålen och frågade "e de?"
Då sa jag att det är en skål.
Thea: Aaa.
Hon är så medveten, vi förstår verkligen vad hon menar nu. Det är så underbart. Thea kommer nog att prata ganska bra till jul tror jag. Man märker att många andra också förstår henne. Hon är så tydlig. 

Denna bild togs igår. Hon fixade en liten myshörna vid soffkanten :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MammaTillThea

Mitt liv som mamma och sambo.

RSS 2.0